L’anestèsia troncular

La Isabel, la “meva” infermera, entra a la consulta i em diu… “hi ha una pacient amb un tall al dit que em sembla que s’ha de cosir, però ella vol que li posi uns esteris…”.

Vaig a veure-la i és una ferida incisa horitzontal al segon dit de la mà esquerra, neta,  de profunditat  i llargada suficient com per indicar sutura.

Tens raó, cal cosir. Fem-li una troncular.

La Isabel, que habitualment fa les sutures, em diu: “Una troncular? Jo no ho sé fer?”.”Però jo sí”, li dic. “Jo faig l’anestèsia, i tu fas la sutura”.

Li explico que, en els dits, l’anestèsia troncular afavoreix la comoditat del pacient i permet treballar més bé al professional. L’administració provoca menys dolor i no provoca edema en el lloc de la sutura. És ideal per treure els hams que es claven els pescadors…

Faig la troncular. Una mica de molèstia en posar-l’hi. Al cap d’uns quants minuts, la Isabel pot fer la sutura amb comoditat.

La Isabel, que és una infermera veterana, em diu… “Mai ningú m’havia dit que es podia fer aquesta anestèsia”…

Com és? L’anestèsia troncular és una tècnica senzilla.  Aprenguem-la! Practiquem-la! En benefici dels pacients.

Deixa un comentari

