En atur i embarassada… mala combinació!

Avui ha vingut a la consulta una noia embarassada de 9 setmanes que em diu…

“He anat a l’INEM i m’han dit que vingui a buscar la baixa… Així no hauré d’anar a segellar l’atur i no m’avisaran per cap feina…”
“Per què t’he de donar la baixa?” li pregunto, “l’embaràs no és cap malaltia…” “És que tindràs algun avantatge en l’atur, te’l modificarà?”
“No, només que no hauré de segellar i no m’avisaran per cap feina”.
“I tu no vols cap feina? Ni cap curs de formació, si te l’ofereixen?”
“És clar que vull una feina! I un curs també! Però m’han dit que, clar, estant embarassada…”

Recordo que fa uns dies ja em va venir una altra pacient amb la mateixa història… A més, estava convençuda que se li aturava la prestació de l’atur.
Em pregunto… No és discriminatòria aquesta actitud? Si faig la IT la pacient consta en les estadístiques de l’atur? D’on provenen els diners per a una o altra prestació?

Deixa un comentari

