L’ e-dignitat

Avui, l’Anna ha demanat hora i ha vingut a veure’m, té 82 anys.

– Maria, aquesta llaga no va bé. Des d’ahir al vespre que em fa mal i supura…

Finalitzant la consulta m’ha dit:
Et tinc confiança, ets la meva infermera, et puc comentar un fet? Estic una mica trasbalsada, ja són tantes… Abans d’entrar a la consulta, quan he arribat al CAP, l’administratiu seguint directrius, ha  repassat amb mi  les meves dades personals  i  m’ha donat un full per si el vull signar i adherir-me a l’e……, ai! ara no recordo…

– L’e_consentiment.

Això, això… hi puc estar d’acord, tu que em coneixes, ja saps que m’agrada el progrés, avançar… en fi millorar, però, per a tots. A les persones grans, se’ns margina i amb la situació actual, cada cop més, i això em rebel·la…Els escrits dels fulletons, amb la lletra cada vegada més petita… la majoria, no hi veiem bé! Ens costa de llegir-ho!

Quan truquem al telèfon del CAP, ens hi deixem una part de la pensió, que com saps, no és gens generosa i també la paciència… no para de comunicar, espera llarga, contestador “truqui al …. demani hora per internet…” i la trucada, és temps, que es transforma en diners a la factura…

I ara, em demanen si vull rebre SMS, ho dic bé? O missatges electrònics…

Tot això, em semblaria bé… però per a les persones grans “els vells”, que anem a un altre ritme, tenim altres prioritats i crec que vosaltres també!

Perquè no fan, l’e-dignitat! Si, si … més dignitat! I ara més que mai!

Perquè no ens donen aquest full per signar-lo? Perquè no es fa aquesta campanya?

Dignitat per no pagar més els medicaments, que ja paguem amb els impostos!

Dignitat per no perdre drets, que tants anys i vides han costat per aconseguir-los!

Dignitat per ser atesa a la sanitat pública, ara que sóc gran i emmalalteixo més sovint!

Dignitat per tenir un llit a l’hospital quan m’ingressi! I no com l’últim cop, que vaig ingressar per una “pulmonia” i em van tenir 48h en una llitera a un passadís…

Dignitat, perquè es preservin els nostres drets, i no em senti cada cop més vulnerable!

– Maria, tu que hi dius, amb tot això que ens estan fent?…

L’Anna, em va remoure el pensament, la consciència professional del moment actual… hi tinc molt a dir i fer, en sóc responsable com a professional sanitari si no actuo, i més si callo, perquè ho comparteixo i ho visc!

Em pregunto si els professionals sanitaris estem fent tot allò que tenim al nostre abast per dir PROU al desmantellament de la dignitat, de la salut, dels drets…

Ho fem?  El moment de fer-ho és ara! Si callem, en som partícips, hem de denunciar totes les irregularitats que estem veient i vivint…

Anuncis

Deixa un comentari

