La xapa

Fa uns mesos, quan van començar les “retallades” sanitàries, em vaig posar a la bata una xapa amb el signe ja universal de la tisora tatxada, per expressar el meu desacord amb les mesures que estava aplicant el Departament de Salut. Un  dia, poc abans de les eleccions al Congrés de Diputats que es preveia que guanyaria el PP, un pacient em va dir, assenyalant la xapa: “Això que porta, doctora, vol dir que està en contra de les retallades?”  Exactament, li vaig contestar. “Aviat s’ho podrà treure, perquè quan guanyi el PP s’arreglarà tot”, em va contestar. Va guanyar el PP, no es va arreglar res i jo seguia portant la xapa a la bata. Però un dia, mesos després de les eleccions i quan el PP ja anava anunciant les seves mesures més retalladores,  em vaig oblidar de posar-me la xapa i aquell dia justament, es va venir a visitar el senyor que tenia tota la confiança en el nou govern. “Veig que ja no porta la xapa, això vol dir que les coses van a millor”, em va dir.  Cap més dia m’he oblidat de posar-me la xapa, ja forma part estable del meu uniforme de treball: bata, fonendo, tarja d’identificació, bolígraf… i xapa.

 El pacient en qüestió és un home d’uns 40 anys, treballador metal·lúrgic, intervingut d’una hèrnia discal i amb seqüeles. Un dia em va explicar molt content que ja li havien reconegut la invalidesa, li quedaven 700 euros de paga. La seva dona no treballa i tenen un fill petit. Seguirà pensant igual d’aquí uns anys? Procuraré esbrinar-ho.

 Cal dir que la major part dels comentaris dels pacients quan veuen la xapa és de rebuig a la política sanitària i de suport als professionals. Ens fan mal a nosaltres, però vostès, els malalts, en són els més perjudicats, els acostumo a dir.

Deixa un comentari

