Vostè és el meu metge

Avui he vist el Sr. Mas, malalt oncològic en estat avançat. M’explica que el motiu de la visita és consultar-me sobre un medicament. Fa uns dies havia anat a la consulta d’oncologia i, com que estava desganat i cansat, el metge oncòleg li va receptar un medicament perquè tingués més gana. A l’arribar a casa va mirar el prospecte i va llegir: “abans de prendre el medicament consulti amb el seu metge”.  I com que jo era “el seu metge”, m’ho venia a preguntar. I va insistir: “perquè el meu metge és vostè, no?  És qui sap tot el que prenc i tot el que tinc”. Aprofito la visita per repassar els tractaments amb ell i treure algun fàrmac que ja no li és útil.

 La consulta del Sr. Mas m’ha demostrat com en són de savis alguns malalts, com saben diferenciar el paper de cada metge i com veuen de necessària la visió global del metge de capçalera. Gràcies. La consulta m’ha compensat algunes de posteriors que m’exigien receptes de suposats regeneradors de cartílag receptades per traumatòlegs.

 

Deixa un comentari

