P.O.C.S.

Volia comentar amb vosaltres un fet real que va tenir lloc un dia de juliol de 2012, per reflexionar en alguns dels programes creats “per a”..?.

Estic fent assistència i rebo una trucada de recepció, que em notifica que el 061 vol parlar amb mi. La sorpresa em fa agafar la trucada, a veure què passa. Em presento i parlo amb una persona que s’identifica com una doctora responsable de ” trucar a aquelles persones que porten teleassistència i que fa dies no donen senyals de vida” ( Vull aclarir que he recomanat a uns quants avis del meu contingent, que portin teleassistència, ja que viuen sols).

Avui han trucat a una pacient “meva” de 94 anys, i quan han parlat amb ella els ha dit que està “pachucha” Jo no dubto en contestar “només faltaria que no estigui així, té 94 anys i estem a 40º.  Em responen ” és que té tos, i ens agradaria que anessis a domicili per fer una valoració”. Segona sorpresa.

Els explico que aquesta senyora ve a la consulta habitualment, però que ja localitzo a la família, per si em poden aclarir què passa exactament i decidir què cal fer.

Acabo la visita que estic realitzant, i truco a la família, els explico què ha passat , la filla em diu que no sap res, però que va a casa de la mare a veure-la, i em diu quelcom.

Continuo la consulta i rebo una segona  trucada del 061 per saber si he anat a domicili. Els explico que no, que estic esperant notícies per part de la família.

Va passant el matí i rebo una trucada de la filla. M’explica  que la seva mare està bé, que està cansada perquè fa molta calor, però que està bé i no li cal la nostra visita.

Continuo passant visita i rebo una tercera trucada de 061 per saber què faré, els explico que la família ha decidit, amb molt sentit comú, que no necessiten cap tipus d’assistència sanitària, .

Al final de la consulta arriben les preguntes/ reflexions, que vull compartir amb vosaltres:

Faig balanç: He rebut 4 trucades en mig de la consulta amb les interrupcions oportunes, he alertat una família innecessàriament  i m’he endarrerit injustificadament en les visites, tenim una doctora que m’ha trucat tres vegades.

Me’n recordo del programa POCS (onada de calor) i tot això per….

Per finalitzar, tinc un company  que diu: ” quan arribi un estiu sense calor, que m’avisin si us plau”.

Anuncis

Deixa un comentari

