El sentit comú és el menys comú de tots els sentits

En Ramon és un pacient amb una insuficiència mitral severa, fibril·lació auricular, insuficiència cardíaca classe III, malaltia pulmonar obstructiva crònica, diabetis, hipertensió, dislipèmia, en tractament anticoagulant, que pren 10 medicaments diferents… Un autèntic pacient “crònic complex”.


Fins ara no s’ha volgut operar de la valvulopatia, i es descompensa amb facilitat. Fa poc va estar tres dies ingressat per una descompensació. El metge que el portava li va dir que la seva valvulopatia semblava que havia empitjorat molt, que potser també tenia afectada la vàlvula aorta, que segurament s’havia d’indicar un cateterisme i que caldria avançar la visita del cardiòleg que tenia programada al cap de dos mesos. No li han modificat el tractament i una setmana desprès de l’alta torna a estar amb més ofec i ha guanyat un quilo de pes.

“El que no entenc -comenta- és que si jo estic ingressat a l’hospital i cal que em vegi de seguida el cardiòleg, i el cardiòleg també està a l’hospital… Perquè no em pot visitar en el moment i decidir si em demana el cateterisme o no? No seria més pràctic? Dic, jo, vaja”

Potser en Ramon hauria de ser el director de l’hospital…

“I finalment, t’han avançat la visita?” -pregunto.
En Ramon es posa a riure i exclama amb sornegueria: “I tant! Desprès de tota la paperassa m’han avançat la visita una setmana! La veritat és que sembla que tot plegat està força desorganitzat, oi?”

És 24 de desembre, dia laborable després de cap de setmana. Truco a l’hospital per veure si puc parlar amb el cardiòleg i modificar el tractament; encara falten tres setmanes per la visita. El telefonista em respon: “Avui no hi ha ningú… Vull dir que només funciona urgències…”

Cinc dies seguits amb l’hospital de referència funcionant només amb el servei d’urgències!    Després a les altures comptaran els reingressos dels pacients crònics i es preguntaran com és que l’indicador està tan disparat…

Deixa un comentari

