Coses de la nostra feina

Ahir divendres, ja tard, vaig visitar a casa seva el Sr. Miquel. Fa dies que està amb bronquitis i broncoespasme, va anar a l’hospital el cap de setmana anterior, la placa de tòrax era normal, es va posar tractament amb inhaladors i corticoides orals.

Ahir la senyora em va dir que havien passat molt mala nit, no parava de tossir i tenia dificultat per respirar. La veïna li havia recomanat aigua de farigola amb mel i semblava que li calmava una mica la tos.

Quan vaig arribar a casa seva, el primer que em va dir el Sr. Miquel és: “no vull anar a l’hospital”. S’havien esperat tres hores per ser atesos l’última vegada. Després d’explorar-lo, vaig sospitar que havia fet una insuficiència cardíaca amb un possible vessament pleural. Vam comentar la situació amb ell i la família, vam decidir deixar-lo a casa i iniciar tractament diürètic de forma empírica.

És freqüent moure’ns en la incertesa a l’atenció primària, més en visites a domicili, i haver de prendre decisions diagnòstiques i terapèutiques en poca estona; això ens crea certa angoixa. Quanta informació hem de moure en el nostre cervell de manera contínua, quants factors personals i familiars hem de tenir en compte!

I me’n vaig “endur en Miquel a casa”, és a dir, durant la tarda vaig donar voltes a la sospita diagnòstica, a si li havia donat la dosi suficient de diürètic, etc.

Avui dissabte, des de casa, truco a la senyora del Miquel per veure com havia passat la nit. M’explica que està millor, havien dormit i ell deia que no s’ofegava tant, “l’aigua de farigola que li dono li ha  anat molt bé”.

Recomano que segueixi prenent el diürètic i el dilluns ja ens veurem.

Anuncis

Deixa un comentari

