Córrer el risc per poder ajudar el fill

El Sr. Ramon em porta l’informe d’alta hospitalària.

Ha estat ingressat per una hemorràgia digestiva alta greu. Es troba molt dèbil. Aquest problema s’afegeix a la seva patologia de base que és una insuficiència respiratòria per a la qual necessita oxigen a casa.

Em diu que té ganes de recuperar-se perquè l’han d’operar del pulmó d’aquí unes setmanes. Li comento que la intervenció que li han de fer és complicada i que comporta un elevat risc de complicacions.

–        Ja ho sé, doctora, el cirurgià ja m’ho ha explicat.

–        I com ho veu vostè?

–        Miri, jo vull que m’operin a veure si m’allarguen una mica la vida, el meu fill em necessita.

–        I doncs?

–        Amb la meva pensió el meu fill paga la hipoteca, fa tres anys que no treballa. I amb la pensió de la meva dona vivim. Si em moro per la intervenció, ja estarà, però si puc seguir vivint un temps, podré ajudar el meu fill.

Em quedo una mica impactada, però em surten paraules d’ànim i d’esperança, li dic que tot anirà bé. Mentre l’acompanyo a la porta em preparo mentalment per rebre el següent pacient.

Anuncis

Deixa un comentari

