Pacients fràgils

Fa un temps, des d’algun lloc dels serveis centrals de l’ICS (o de l’SCS) em van enviar un llistat dels pacients que havien identificat com a fràgils de la meva llista. Com que vaig rebre el llistat (on constaven els noms i cognoms, a més de dades dels ingressos, medicaments que prenien, etc.) a través de la infermera a qui li havia fet arribar el director de l’EAP a través d’una administrativa, no puc especificar més la seva procedència.

El missatge del director deia que “aquests pacients són els que haurien de tenir un seguiment més important per part de tots”. Els havien seleccionat amb el meravellós criteri de “dos ingressos en el darrer any”.

N’hi havia 7 de la meva llista. Tant de bo només en tingués 7, de pacients fràgils!

Em poso a revisar històries clíniques i em trobo:

1. 38 anys. Dos ingressos per placenta prèvia (feia gairebé 1 any)

2. 24 anys. Dos ingressos per còlic nefrític (feia 10 mesos del darrer)

3. 43 anys. Dos ingressos per GEA (feia 1 any del darrer)

4. 60 anys. Quatre ingressos per cirurgia a OFT del Vall Hebron.

5. 76 anys. Tres ingressos (dos d’ells per cirurgia; un per DM descompensada)

6. 81 anys. Tres ingressos pel mateix procés infecciós agut en un interval d’un mes (el darrer feia 18 mesos)

7. 81 anys. BINGO. Aquest sí… Tres ingressos per angor inestable.

Felicitats als responsables de la idea i a tota la cadena de directius i tècnics per ajudar-me a identificar els pacients fràgils de la meva consulta. Sense ells no hauria ni sospitat que fossin aquests. Mira que en sóc d’ignorant! Pensava que eren tots aquells amb moltes patologies cròniques que prenen molts medicaments i que procuro tractar a casa i m’esforço que no ingressin a l’hospital…

Anuncis

2 thoughts on “Pacients fràgils

  1. Felicitats per la teva fina ironia i no et preocupis…seguiràs rebent ajuda ja que malgrat les retallades la “cadena de directius i tècnics” es mantindrà ben sòlida sense perdre cap anella

Deixa un comentari

