Històries amagades en un bitllet de tren …

Abans de sortir de la consulta, en Manel em comenta que ja fa un parell de mesos que no cobra la prestació per desocupació.

Va arribar el final.

Ara té pendent dues entrevistes de feina a la ciutat, a uns 50 km d’on viu.

Comparteix la sensació ambivalent que li produeix la situació: d’una banda, content perquè aquestes dues entrevistes almenys dibuixen dues oportunitats, després de mesos d’enviaments de currículum sense resposta.

Però, d’altra banda, anar a les entrevistes implica una inversió de diners en els bitllets d’anada i tornada. Uns diners que comparteix amb la seva dona sense feina i els seus dos fills. Sembla que aquesta preocupació l’ha portat a plantejar-se alternatives a les entrevistes presencials, quan comenta: “Un veí m’ha dit que per què no demano les empreses que em facin l’entrevista per l’ordinador, ara que hi ha tanta tecnologia. A la biblioteca d’aquí puc demanar fer-lo servir … “. Dibuixa un somriure durant uns segons i, després d’un silenci, m’acaba dient “al final crec que el millor és que hi vagi, mira que si per preguntar ja no m’agafen … He de començar a treballar com sigui … “.

Quan l’acomiado a la porta, penso, per un moment, en aquestes històries desconegudes que m’acompanyen cada dia en el meu viatge de tren d’anada i tornada.

Anuncis

Deixa un comentari

