Benzodiazepines per exàmens?

Consulta d’urgències. Vénen una mare i la seva filla de disset anys.

–          Estic preocupada – diu la mare. – La nena està molt nerviosa, li costa dormir i durant el dia se la veu molt inquieta

Miro la filla, que s’escolta a la mare i calla.

–          Hi ha algun motiu que expliqui aquesta situació? – li pregunto a la noia.

–          Bé, ara està d’exàmens i, és clar, ho passa malament – respon la mare. – No li podria donar alguna cosa perquè estigués més tranquil·la?

En aquest punt m’aturo. M’aturo perquè sento que m’enfado amb la mare perquè no entenc que dugui la filla a urgències perquè està nerviosa per exàmens. Penso que potser hi ha alguna altra cosa, ho pregunto, però no em donen resposta.

–          De fet, és normal el que et passa, és una reacció esperable davant d’una situació d’estrès. El millor és que no prenguis cap medicació perquè no tens cap malaltia. A més, els tranquil·litzants tenen molts efectes secundaris, entre ells la dependència. Et podrien anar bé algunes herbes relaxants, fer-te un horari d’estudi i menjar i dormir a les hores.

Se’n van, no sé si gaire convençudes. Em quedo amb una sensació estranya perquè no entenc que un cas així arribi a la consulta ni que es vulgui medicalitzar un malestar raonable. Llavors penso que potser sí que hi havia alguna cosa més al darrera i que hauria d’haver fet sortir a la mare i preguntar a la filla, que és l’única que no ha parlat. Però ja és massa tard…

Anuncis

Deixa un comentari

