La porta de casa sempre oberta

La Mary consulta per un dolor a l’espatlla. Mentre l’exploro diu “estic una mica depre”. Acabo l’exploració de l’espatlla i ràpidament pregunto què vol dir amb això de que està una mica depre. Sense més preàmbuls engega: no estic bé amb el meu marit ni amb mi mateixa ni amb res, només amb els meus fills. Tinc ganes de plorar, d’escapar, però no puc anar enlloc. Fa molt temps que no sóc feliç i em costa viure. I gairebé sense interrupció segueix: el meu marit m’estima molt però no puc parlar de res amb ell, no m’escolta, no s’interessa per mi ni per res del que em passa, no es preocupa per cap tema domèstic ni dels fills. Torna de treballar i es posa amb les seves coses. Fins i tot jo, que no condueixo, m’he de preocupar de quan s’ha de posar benzina al cotxe, quan arriba una factura d’alguna cosa es posa a cridar contra mi i els meus avantpassats.

La Mary va plorant mentre parla, però es nota que té molt pensat el que està dient, quant de temps deu fer que hi dóna voltes! Més: de vegades em sento violada perquè té relacions sexuals amb mi sense que jo en tingui ganes, i el sexe és perquè les dues persones el gaudeixin…

No he fet més que escoltar i dir-li que li fes arribar aquests pensaments al marit, però sembla que no serà possible perquè quan ella comença a parlar ell l’abraça i no la deixa seguir…

Aleshores suggereixo que quan ell hagi de venir a consulta, d’aquí uns dies, vinguin tots dos i traurem el tema. Accepta. Ja veurem com va.

A la Mary, que és originària d’un país centre-americà, se li aclareixen una mica els ulls, esbossa un somriure i em diu: al meu país no se sap què és una depressió, no mengen cada dia, però són feliços, parlen molt entre ells, s’ajuden, tenen la porta de casa sempre oberta i tothom pot entrar i sortir. I acaba: no vull prendre pastilles per la depressió, vull buscar jo la sortida.

La porta de casa sempre oberta… segur que és un factor protector de la salut mental!

Anuncis

Deixa un comentari

