Una història

La Dolores i el seu marit venen a la consulta amb un informe de l’hospital, encara amb la por al cos. M’expliquen que fa uns dies, l’Encarnació va agafar malament un revolt amb la cadira de rodes automàtica i va caure a terra, donant-se diversos cops al cap i a l’espatlla, on m’ensenya alguns hematomes. Al llarg de la visita, comenta: “Ai doctora, jo pensava que em moria! Per menys que això va morir fa poc una veïna meva! Per un cop d’aire va caure per unes escales en una excursió de l’IMSERSO, després, tenia mal d’esquena, i allà estirada al llit es va quedar! Sí, sí, Rosa es deia… vivia aquí al costat, es visitava en aquest centre… era jove, uns 65 anys, pobreta…” quan vaig sentir el nom de la veïna, em vaig quedar glaçada… la Rosa! Tot just m’havia recordat d’ella feia uns dies, amb el pensament de “la Rosa deu estar millor, fa temps que no ve…” I, amb tristesa, vaig recordar-la a ella i com havia estat la seva vida els últims anys… havia cuidat amb total dedicació a la seva mare fins que va morir als 92 anys, amb una insuficiència cardíaca que no la deixava moure’s d’aquell sofà. Havia viscut aquell procés amb una angoixa de vegades incontrolable, que deixava entreveure alguns dies ràbia per la situació, i d’altres culpabilitat per desitjar una altra vida… quan va morir la mare, al cap d’uns mesos va començar a canviar, probablement va començar a ser ella mateixa, i és veritat, estava molt millor, tant, que havia anat d’excursió amb l’IMSERSO… Per la meva part, em va saber molt greu assabentar-me de la seva mort tres mesos després que succeís, i que el canal fos una veïna espantada…

 

Anuncis

Deixa un comentari

