La realitat supera la ficció

La Jessica té 25 anys. Quan vaig començar a treballar, ella tenia 17 anys i acabava de ser mare. La seva parella estava a la presó per tràfic de drogues. Ella vivia amb la seva mare i la seva filla.

El sogre de la Jessica també era pacient meu. Venia sovint a la consulta begut. Em deia que no tenia motius per estar sobri, i jo intentava motivar-lo amb l’exemple que li donaria al seu fill. Un dia m’explica que s’ha trobat el seu fill mort a casa d’una sobredosi.

Després d’això cada cop el veig menys sovint sobri. Me’l trobo pel carrer amb la Jessica i un amic d’ell, els 3 beguts.

Ella ve de tant en tant a la consulta. S’ha fet parella amb l’amic del sogre, que acaba de sortir de la presó i té 20 anys més que ella. Acaba d’assabentar-se que ell és HIV positiu però no li havia explicat… Ella té serologies negatives.

Un dia la Jessica m’explica que el sogre s’ha mort, no sap de què. I al cap d’uns mesos, ella es troba la seva parella, l’amic del sogre, mort també, de sobredosi.

Em desborda pensar com gestiona una nena de 25 anys tantes morts al seu voltant. Intento rescatar la figura de la mare. La noia m’explica que la mare és cocaïnòmana, que ella vol deixar-ho però vivint amb la mare no pot. I el teu pare? Es va penjar quan jo tenia 10 anys.

Realitat, tot i que sembli una pel·lícula exagerada.

Ara la Jessica té 25 anys, és VHC i HIV +, aquest últim fa uns mesos. Diu que vol tirar endavant, per la seva filla, que ja té 8 anys. Veig com es va matant i no sé com ajudar-la. Quin és el seu referent? Quina vida té per davant la seva filla? De vegades no podem fer més que veure les desgràcies passant, i acompanyar no sé si és suficient…

Deixa un comentari

