L’ús terapèutic dels macarrons

L’Alfred és un home de més de 80 anys que és conco, està acostumat a viure sol, “a la muntanya”, apartat del poble. Ell fa totes les feines de casa, el menjar, té un hort, va a buscar llenya al bosc per escalfar-se a l’hivern, té un taller i s’entreté arreglant coses i treballant el ferro.

Em ve a visitar de tant en tant, quan té algun problema. Em pregunta: “això que tinc és greu?, perquè ho vull saber, sap”. O em diu: “miri d’arreglar-m’ho vostè, no em faci anar enlloc”.  Tot i el seu caràcter una  mica feréstec, tenim una relació cordial, fa temps que ens coneixem. Un dels problemes que el preocupa és una obstrucció nasal que el fa dormir malament, amb la boca oberta, i al matí té mal de coll. Les mesures que hem intentat no han funcionat bé, se li segueix tapant el nas. Avui m’explica que ha trobat una solució: es posa un macarró a cada fosa nasal a l’anar a dormir i respira i dorm molt millor. Però els macarrons s’estoven a mitja nit i no li acaba d’agradar, aleshores ell mateix s’ha preparat uns tubets de plàstic i li van molt millor. Em pregunta si entre el meu utillatge tinc algun material que li pogués anar bé, que li quedés subjecte al nas. Li ensenyo el que tinc i no li agrada. Ja es farà ell mateix algun enginy. Quedem que quan ho tingui fet ja m’ho ensenyarà.

 

Fantàstic!

Anuncis

Deixa un comentari

