Llistes d’espera

Em trobo el Joan a l’entrada del centre quan anava al lavabo a mig matí. L’última vegada que el vaig  visitar era per un dolor de maluc intens produït per una coxartrosi molt evolucionada, tant, que tenia el cap de fèmur impactat a la còtila pràcticament destruïda i un escurçament visible de l’extremitat. En Joan té uns 50 anys, “encara” treballa i em va venir a veure fa uns dos mesos perquè no aguantava el dolor. Amb la radiografia feta el vaig derivar amb caràcter preferent al servei de COT de l’hospital per valorar fer pròtesi. No n’havia sabut res més. En veure’l, m’aturo per saludar-lo i preguntar-li com estava. M’explica que ja el van visitar a COT, li van indicar una pròtesi, però hi havia una demora d’uns sis mesos, tot i considerar-la urgent. Com que no podia viure ni treballar amb el dolor i la limitació funcional, va anar a una clínica privada i ja  li havien fet la pròtesi, tot havia anat molt bé, li havia canviat la vida. Ara venia a buscar un paper de confirmació de baixa, estava fent rehabilitació. Li comento que la cara també li havia canviat, ja no tenia el rictus de dolor. Me n’alegro que estigui millor, que se li hagi solucionat el problema. Però em sap molt greu que hagi hagut de recórrer a un servei privat, la sanitat pública no li ha donat la resposta que ell necessitava. Molts malalts es troben en aquesta mateixa situació, s’han de buscar la vida en la medicina privada i deixen de ser presents a les llistes d’espera dels hospitals públics, on només segueixen els qui no es poden permetre un servei de pagament. Llistes d’espera irreals, xifres fictícies les que ens dóna el conseller…. patiment evitable, inequitats, injustícia…

One thought on “Llistes d’espera

  1. Retroenllaç: Públic-privat: una relació perillosa… | FoCAP

Deixa un comentari

