“Privilegis” d’un metge de poble

Surto del despatx per fer passar una persona i em trobo en Josep que em diu una mica excitat que tinc la matrícula del cotxe penjant, que jo no ho veuré i que tindré problemes quan agafi el cotxe. Ell passejava en bicicleta i ho ha vist, ha cregut que m’havia d’avisar, em diu que el manyà de la cantonada m’ho pot arreglar. Li dono les gràcies i faig passar la senyora que venia per un dolor toràcic.  Quan surt la visita, al cap d’una bona estona, el Josep em diu que ha trobat el cargol a terra i que si tingués un tornavís, ell mateix m’ho arreglava. Trobem un tornavís als calaixos del taulell de recepció i li donem, jo segueixo visitant. Quan torno a sortir veig que pel carrer s’acosta el Josep i la seva bicicleta acompanyat pel manyà, surto del centre per parlar amb ells. El Josep explica que el cargol està passat de rosca i no s’aguanta, ell mateix ha anat a buscar a en Jaume, el manyà, a veure com es pot arreglar. En Jaume s’ho mira i diu que s’ha de posar un rebló al taller, necessita eines. Li porto el cotxe i en cinc minuts ho tinc arreglat. Què et dec, li dic. Em contesta tot rient: res, perquè estic de vacances i t’hauria de cobrar massa car. Tu m’arregles a mi quan estic malalt i jo t’arreglo el cargol i si et cau l’altre, tornes a venir.

Deliciosos “privilegis” que podem gaudir en un entorn rural:  coneixement, relació, confiança, franquesa, amabilitat, actitud d’ajuda, resolució… Moltes gràcies, intentaré correspondre al mateix nivell.

Anuncis

3 thoughts on ““Privilegis” d’un metge de poble

  1. Retroenllaç: Atenció Primària, si. | Blog ICS CatCentral

  2. Retroenllaç: ICS Catalunya Central | Atenció Primària, sí

Deixa un comentari

