Què volen aquesta gent?

Cada cop es fa més difícil portar una consulta amb una certa organització. Ho és per tots els canvis que ens fan introduir a les histories clíniques i perquè tinc la sensació que cada cop més estaré més pendent del ordinador que de mirar la cara de les persones que vénen a veure’m. Això em fa pensar molt i molt en un tema ètic i fa que doni moltes voltes i no sàpiga com sortir-me’n.

Aquest darrer mes, tot són corredisses per tenir a punt el tema de la qualitat, corredisses pel tema del malalt crònic complex, ben dit PCC i MACA. Tot s’ha de posar al dia, clicar i clicar finestretes…  Et fa pensar si és real tot això que estàs fent i quin servei arribarà a tenir????.

És ben cert que els professionals que estem a les trinxeres cada dia tenim la sensació -almenys jo- que tot es va complicant, que els pacients que entren per la porta ja no saben que han de dir-te perquè entenen que no hi han recursos, que tot està molt malament, però que ells ja no poden més. “Ei, no són PCC ni MACA” -de moment- tot arribarà.  Una mare amb dos fills amb problemes greus de comportament agressiu, diagnosticats fa molt de temps de trastorn de conducta, amb medicaments que costen al mes uns 70 euros. La mare no treballa, el pare fa feines esporàdiques, allò que surt; potser hi ha mesos que cobra 900 euros. Han de pagar lloguer de pis i manteniment; el cost de la llum ha pujat; rebuts endarrerits……. més i més i més, solució??? quina???? Les ONG ja no tenen recursos, Càritas fa el que pot, ajuntaments que fins ara ho donaven tot han tancat portes, tampoc tenen recursos: aquesta és la resposta. La targeta sanitària gratuïta fa gairebé dos anys que no es concedeix, perquè no es pot. Resposta, apanya’t com puguis. No tinc més invents, no puc redefinir la demanda, quan és tan clara i sé perfectament que si aquests nens no prenen la medicació això anirà pitjor.

I l’administració demana PCC I MACA i així anem anemmmmmmm.

I cada dia surt el sol però a vegades es fa fosc.

7 thoughts on “Què volen aquesta gent?

  1. tens tota la rao, jo tinc la mateixa sensacio i estic a una ABS de Barcelona.. I perque faran servir l’etiqueta de PCC i MACA??
    Jo eticament, no puc posar MACA a ningu sense saber que pasara si va a un hospital d’urgencies. El deixaran a un raco??
    A mi SEMPRE em sorpren q es mori un pacient

    • Doncs jo també tinc la mateixa sensació ! Ens ajuda a millorar l’atenció als nostres pacients marcar creuetes i mes creuetes a l’e-cap???? Ens ajuda a fer-nos una idea global del pacient ??? Ens serveix realment per millorar la qualitat de l’atenció que donem? Jo no ho tinc clar!

  2. Es similar als diagnostics infermers que fa uns anys ens feien fer , amb els plans de cures corresponents , que no es llegia ningu mes que la infermera.
    No crec que ens ajudes a millorar la qualitat de l´assistencia , tanta burocracia.

  3. Però de ben segur que amb tota aquesta feina que entre tots estem fent hi haurà algún “iluminat” o més d’un que en faran una tesi i les seves respectives publicacions sense tenir en compte la feina que els hi fan els altres.

  4. Retroenllaç: Diaris de trinxera: més de 3 anys i gairebé 250 històries al bloc | Diaris de trinxera

  5. Retroenllaç: Diaris de trinxera: més de 3 anys i gairebé 250 històries al bloc | FoCAP

  6. Retroenllaç: Els Diaris de trinxera fan visible l'atenció primària de salut

Deixa un comentari

