Sovint no cal derivar

En Narcís té una anèmia normocítica. Pateix una insuficiència renal crònica lleu i altres problemes de salut que crec que poden condicionar aquesta anèmia. Darrerament, però, ha empitjorat una mica l’anèmia i em fa dubtar (i ell també té dubtes).

Puc fer un full de derivació i enviar-lo a hematologia. A més, no tenen una llista d’espera molt llarga. I, ja diran…

Però prefereixo no desentendre’m del pacient i li proposo fer una consulta electrònica amb l’hematòloga. Li estalvio el viatge, l’hematòloga té totes les analítiques accessibles i no crec que tingui millor criteri per veure el pacient (que està bé, sense adenopaties ni esplenomegàlia).

En Narcís ho accepta encantat.

“En una setmana com a molt, crec que tindré la resposta de l’hematòloga”, li dic.

En pocs dies tinc la resposta. Coincideix amb el meu criteri i sols recomana afegir alguna nova determinació en analítica de control en uns 6 mesos. I s’ofereix a tornar-ho a comentar si cal.

Faré el seguiment d’en Narcís, de la seva anèmia normocítica. Ara encara amb més seguretat, però sense perdre la responsabilitat i evitant-li la possible iatrogènia d’una derivació a atenció secundària.

Em continua agradant fer de metge de família.

Anuncis

One thought on “Sovint no cal derivar

  1. Un clar exemple de com la comunicació entre la primària i l’hospitalària pot resoldre problemes i a més ser cost efectiva i tot això amb el màxim confort pel pacient… QUE HI HA ALGUN GESTOR O “MANDAMÀS” LLEGINT AQUEST BLOG?
    Per cert tot i les dificultats, que la comunicació amb el meu hospital de referència no és tan fluida i que en el centre on jo treballo no existeix la possibilitat de consulta electrònica… també em continua agradant la meva feina.

Deixa un comentari

