Sort dels professionals!

Divendres. Al voltant les 12. Esperant que arribi ja el cap d’una setmana que hem tingut ben mogudeta…

La pacient és una primera visita, que ve acompanyada del marit. 70 anys. Sempre havia anat “a la privada”… Vivia a l’àrea metropolitana de BCN… Però ha decidit venir a viure “al poble” on té la segona residència…

-“…el doctor que em visitava m’ha fet aquest informe perquè vostè em demani el tractament…”

Pàl·lida, amb aspecte cansat, m’atansa uns quants papers… El de sobre és un informe d’una RM: hepatopatia crònica amb diverses tumoracions suggestives d’hepatocarcinoma multifocal.

Respiro fons. Miro la pacient i pregunto… “Què li han explicat que té?”

  • “que tinc uns tumors al fetge… I que vingui aquí a que m’aconsegueixi el tractament per la seguretat social”.

Torno a respirar fons i agafo el telèfon. Truco a l’hospital. Tinc sort. L’oncòloga es posa al telèfon en menys de tres minuts. Li explico el tema. És una bona professional. Mira la seva agenda… “Que vingui dijous, ja la programo jo”…

El posa en contacte amb el tercer nivell oncològic. En menys de 15 dies, la pacient és en un hospital de tercer nivell fent el tractament.

L’ham fet fora del sistema privat. Ara és una fan del sistema públic…

Sortosament, els professionals del sistema públic procurem no abandonar cap pacient: ni tan sols els que han triat la privada fins que la seva malaltia ja no és rentable…

Anuncis

One thought on “Sort dels professionals!

  1. Retroenllaç: Els 'Diaris de trinxera' fan visible l'atenció primària de salut

Deixa un comentari

