No és la meva feina!

Avui ha vingut un administratiu (de l’ICS) a suplir l’absència de l’habitual, que depèn de l’ajuntament del poble.

Al consultori, revisem els resultats de les analítiques i deixem una nota perquè l’administratiu informi als pacients (que truquen per telèfon) si són normals, o cal una consulta amb infermeria o amb el metge. Fa anys que fem servir aquest sistema. Els pacients n’estan contents, perquè s’estalvien temps de visites innecessàries. Mai s’han queixat del sistema, al contrari.

Però a l’administratiu de l’ICS li ha semblat que comunicar als pacients la conducta a seguir, si no cal cap consulta o s’ha de programar una visita pel metge o la infermera, no és “la seva feina”…

Em pregunto… i doncs, quina és la seva feina?

3 thoughts on “No és la meva feina!

  1. No seria el mateix cas que el post anterior? L’única diferència és que aquí l’immobilista és un administratiu i en l’anterior eren els metges. El problema és el mateix: per fer canvis tothom ha d’estar d’acord i, per desgràcia, només cal un esglaó de la cadena rebel per engegar-ho tot a norris… una pena, ja que això dificulta multitud de millores; possibles però poc probables.

  2. Treballo en un ambulatori i soc administrativa de l’ICS. Sóc totalment contraria a l’inmobilisme i al “això no em toca”, però justament el cas que ens planteges té matissos. Jo haig de trucar un pacient per donar dia… el que faci falta, però simplement no puc valorar una analítica per que no hi estem habilitats per varies raons. Encara que no hi vegi un asterisc no se si els valors son els adeqüats per aquell pacient, a més està el tema de la protecció de dades. els administratius hem passat tots per cursets de la LOPD i aquests defineix molt clarament quines dades podem tractar amb els pacients i quines no. Potser us falta un professional sanitari darrere aquest circuit perquè sigui correcte, en molts centres és com es procedeix.

  3. Jo no soc administrativa, però penso que l´administratiu té tota la raó, primer pel tema de confidencialitat: vés a saber qui rep la trucada, a qui li donen la informació i que és el que entén o no aquesta persona, depsrés perquè com a pacient tinc dret a que les explicacions sobre els resultats de l´analitica me les doni el metge que l´ha demanat. Si vull demanar hora no vaig pas al metge i si vull explicacions sobre la meva salut no vaig pas al personal de gestió i serveis ja que no és pas aquesta la seva funció.
    Em sembla molt trist que no sàpigues hores d´ara quina és la seva feina i no siguis capaç de reconèixer la importància del seu paper en el bon funionament dels centres de salut.

Deixa un comentari

