Quan dubtes si aprofundir més…o no!

La Paula ve a renovar la recepta electrònica.

Està contenta. El tractament per al dolor lumbar crònic que li vaig recomanar, li va molt bé. No li fa mal, tot i que ha fet un trasllat de pis… Sembla mentida! Li vaig prescriure amitriptilina, a dosis baixes, al vespre.

Li pregunto de què va aquest trasllat que ha fet… Amb qui viu…

“Més val que no en parlem d’això, doctora…”

Quan ho diu, se li omplen els ulls de llàgrimes. I fa un moviment cap enrere a la cadira… Com si volgués replegar-se sobre ella mateixa. Es queda en silenci.

Provant de no fer gaire soroll, imprimeixo la nova recepta. La miro una estona i respecto el seu silenci, tot i que em sembla que potser necessita parlar.

Al donar-li el full, m’agafa el braç i em diu…

“Moltes gràcies, no sap com li agraeixo el que ha fet per mi!”

No acabo d’entendre perquè em dóna les gràcies. Em queda el dubte de si hauria d’haver aprofundit més en l’entrevista… Què li deu estar passant? Te algú que, al menys, l’escolti?

Potser hauria d’haver aprofundit més en l’entrevista… Realment ella no volia parlar? Com saber-ho?

Deixa un comentari

