Vacances

M’emporto a la maleta en Santiago i el seu hepatocarcinoma multifocal… Hi serà quan jo torni?

I a la Maria, amb la seva fractura de maluc que cal rehabilitar i no pot fer-ho des de casa seva: hi ha escales que no podrà pujar… Li trobaran un lloc adequat?

La Dolors, la seva anèmia pendent de colonoscòpia… Serà un càncer de colon?

I la Marta, amb metàstasis cerebrals d’un càncer de mama amb un DVA que especifica que no vol tractaments ni intervencions… El meu suplent sabrà respectar la seva voluntat?

Deixo la Rosa i en Josep pendents de valoració social: ja no poden continuar cuidant-se l’un a l’altre (què faran els fills?).

I la Pilar, pendent de la visita al neuròleg, amb la sospita d’una esclerosi múltiple.

Que passarà amb en Pere, de qui sospito una isquèmia miocàrdica silent i que, després de demanar visita preferent a cardiologia, l’han citat per d’aquí 4 mesos?

Hauran programat la intervenció de recanvi valvular de l’Antonio, que ja està al límit de la seva resistència?

I la Joana… Amb el marit a la presó i dos fills adolescents a casa. No pot dormir.

En Joan, que sempre em demana disculpes per gairebé plorar a la consulta. Només allà es permet explicar el seu dolor. Durant la resta de la seva vida ha de fer-se el fort… Cuidar de la dona, amb un tumor cerebral, de la mare, amb una fractura de fèmur, ha de treballar…

Tots m’acompanyen: instal·lats en algun lloc entre el meu pensar i el meu sentir.

Vacances???

Deixa un comentari

