Teràpia …o digues-li com vulguis

Són les cinc de la tarda, l’estiu està començant. Per la festa major de la ciutat on treballo, l’Ajuntament ha plantat uns inflables perquè la canalla pugui saltar i suar entre rialles.

Estic a la cua, esperant que els nens puguin pujar a un castell que primer han d’escalar per després baixar relliscant per una rampa. Aixeco la mirada després de sonar el nas del petit; veig com s’acosta una dona. La conec, no em pregunteu el nom; no us el sabria dir, però sé que és una de les meves pacients. Ja hi som, penso; segur que s’acosta per preguntar que si la tos o que si aquell fàrmac. Suposo que l’expressió de la cara permet llegir els meus pensaments, no sóc bon actor. Intento fer un somriure com a resposta a la seva salutació. Es disculpa i em comenta que ja no està vivint al barri i que ara es visita en un altre centre… faig cara de pòquer, no recordo massa ben bé el motiu de les seves visites. No puc pensar massa, ja que tot seguit em dóna les gràcies. Els hi agraeixo, però continuo sense entendre massa. Em comenta que finalment va poder anar al jutjat, que la seva ex parella té una ordre d’allunyament i com allò que vam comentar a les consultes la va ajudar a tirar cap endavant. La pell se m’arrissa, li torno a agrair les gràcies i li comento que no vaig fer res que qualsevol altre no hagués fet. De fet, no recordo el que vam comentar, suposo que quelcom de sentit comú i poca cosa més. Em fa un petó. Somric i no puc fer res més que sentir-me feliç i satisfet. Mentre els dos petits baixen pel castell de vent i repenso… probablement no va ser el que vaig dir, sinó el que vaig fer… escoltar-la, deixar que la vàlvula de l’olla a pressió s’obrís. No recordo haver modificat tractaments. Hi ha cops que cura més allò que no es pot tocar que el que comprem a les farmàcies…

Anuncis

One thought on “Teràpia …o digues-li com vulguis

Deixa un comentari

