Una visita qualsevol

És una visita amb cita prèvia, reservats 12 minuts. És un home de 70 anys que expressa el motiu de la consulta: dolor engonal des de fa uns dies. Fàcil. Anamnesi i exploració física. Durant l’exploració comencen a aparèixer preguntes:

– fa uns dies que tinc mal de queixal i em prenc antibiòtic, tindrà alguna cosa a veure amb el dolor que tinc?

– estic preparant un viatge a Senegal i m’han vacunat de la febre groga, estaré en condicions per fer el viatge?

– es vol apuntar a la història que m’han posat la vacuna de la febre groga? Per cert, pot tenir efectes secundaris?

– estic acabant el tractament de dos mesos per la malaltia de Paget, n’he de fer més?

– i em toca la vacuna de la grip, me la puc posar?

Entre pregunta i pregunta vaig fent l’exploració i posposo la resposta a les diverses preguntes. Tinc dues orelles però un sol cervell, que ja va mobilitzant la informació referent al mal de queixal, la febre groga, el Paget, la grip… Valoro el dolor engonal i responc la majoria de preguntes, crec que satisfactòriament.  M’ha quedat una mica penjat el tema del Paget… m’ho hauré de repassar a casa. Registro a la història clínica les dades més importants. Crec que no he tardat més de 15 minuts en tot plegat. Abans de tancar la visita, quan el pacient ja és fora, veig que és hipertens i que fa més d’un any que no té la TA registrada. Sé que és un pacient curós i que ell es fa mesures de TA a casa, si estigués alt m’ho hagués dit. Però no tinc la xifra i per tant no la puc apuntar. Constarà com a HTA “no controlat”. Què hi farem.

Anuncis

Deixa un comentari

