Superant el patiment

La Marta m’abraça quan acabem la consulta, i em diu: “Quan s’acosti Nadal, ja passaré per aquí”. Cada any em porta un regal. Ben embolicat, me’l deixa a la recepció amb una targeta manuscrita on hi posa el meu nom i els seus bons desitjos.

Maltractada per la seva parella, va salvar la vida gràcies a un veí que va sentir els seus crits. Va estar a la UCI molts dies… Va superar fa temps les seves lesions físiques, però encara està en tractament psicològic: “Em va molt bé anar al centre, doctora… em dóna seguretat”.

Després d’anys, té una nova parella, en Lluís. “És una persona que m’ha ajudat molt; m’ha fet molt costat, des del principi”.

També conec en Lluís, amb una història de consum excessiu d’alcohol després d’una separació molt traumàtica. Ha hagut de superar un llarg dolor. “Ara estic molt bé, doctora… La Marta m’ajuda molt…”

Ajudant-se mútuament a superar el patiment.

I jo, d’espectador privilegiat d’aquest “miracle…

Anuncis

Deixa un comentari

