Fer de tutora

Fer de tutora de residents té estones dures. No sempre és fàcil.

Però… compensen, amb escreix, moments tan dolços com els d’agraïment de la resident a qui has acompanyat durant 4 anys. Amb el seu permís, em permeto compartir alguns paràgrafs de l’escrit que em va entregar quan va acabar, ara ja fa un any:

“El mestre ensenya més amb el que és que amb el que diu”

Soren Kierkegaard

En aquests anys he après els criteris de Centor, el tractament de la hipertensió arterial, a realitzar algunes infiltracions i… moltes coses més. Però sobretot, allò que et caracteritza: el “no tot és clínica”.

Gràcies Rosa!. Gràcies per permetre’m presenciar les visites amb els pacients. Per mostrar-me el respecte, paciència i tendresa amb què els atens. Per aquelles preguntes com: “vols que ens ho mirem?, “en què creus que puc ajudar-te?”, “què esperes de…?”, “i tu què en penses?”, “et sembla bé si…?”

Encara recordo el primer dia que vaig sentir com li deies a una pacient: “ara no sé com puc ajudar-te, però no t’amoïnis, ho estudiaré i em posaré en contacte amb tu per parlar-ne”. Al cap d’unes hores jo ja rebia informació sobre el tema. Va ser una lliçó d’humilitat i compromís.

Gràcies per tenir prou sensibilitat per notar els meus moments baixos.

…..

I ara em toca acomiadar-me… Per a mi més que una tutora has esdevingut una mestra, amb tot el que això implica.

Em sento orgullosa i privilegiada d’haver estat amb tots vosaltres. Un gran equip multidisciplinari, amb personalitats molt diverses i intel·ligents i amb gran vocació de docència. Amb unes sessions on sempre he recollit algun fruit…

Amb tota la meva gratitud

Rita

I és que fer de metgessa de família val la pena.

Intentar transmetre els valors de la medicina de família és una passada!

Deixa un comentari

