En Pere no ho veu clar

En Pere té una cardiopatia isquèmica crònica, sense símptomes ni complicacions fa anys.

Pren atorvastatina 80, aas 100 i bisoprolol 10. No ha tornat a tenir dolors precordials des que va tenir l’infart, fa 8 anys.

El visitem cada any, li fem l’ECG, li demanem les anàlisis, li controlem la TA, el pes, els símptomes…

Anualment, també el visita el cardiòleg de l’hospital de referència. Fins ara, un veterà de tota confiança.

Avui ve a la consulta per ensenyar-me la recepta d’ezetimiba que li ha fet el cardiòleg (“nou i jovenet”, m’explica). És per al colesterol. Però no se si m’ho he de prendre… A mi em sembla que no el tinc tant alt. Al cardiòleg que m’havia portat fins ara, ja li estava bé…

La darrera analítica, de fa 8 mesos, mostra un LDL de 86, amb colesterol total de 176.

La veritat, jo tampoc ho veig clar…

Segurament, el nou i jove cardiòleg segueix les recomanacions anglosaxones de mantenir l’LDL en cardiopatia isquèmica per sota de 70. Però ho fa sense explicar-li res al Pere, a qui acaba de conèixer…

Així que en Pere no ho veu clar. Un cardiòleg nou, que no el coneix de res, amb pinta de jovenet, li prescriu “una altra pastilla” (a en Pere li rebenta prendre medicaments) per baixar el colesterol que ell veu que està baix… No entén rés.

Em posa la recepta sobre la taula.

  • “Has començat a prendre-ho?”
  • “Ni parlar-ne. Esperava tenir la teva opinió”
  • “En la meva opinió, no ho necessites” (explico per què)
  • “Doncs no m’ho prenc”
Anuncis

Deixa un comentari

