L’últim mico

Acabo la guàrdia, com deia un company, per bones que siguin sempre són pesades… això d’estar fora de casa en hores intempestives… bé és i què… no cal que en trenqui massa el cap és el que hi ha… el millor de tot és que ja només em queda mitja hora, ningú a la sala d’espera… M’acosto a la màquina de cafè, em trec un caputxino i m’assec al costat de l’administratiu mentre obro un exemplar del diari gratuït de la jornada (desembre del 2015). En una de les pàgines interiors llegeixo que s’inicia el programa de cribatge de càncer de còlon a les comarques del Camp de Tarragona…

Més o menys diu així “S’amplia el servei de detecció precoç del càncer de còlon que es va posar en marxa a l’Alt Camp i a la Conca de Barberà al febrer. Al Tarragonès arribarà al segon trimestre de l’any vinent i ara començarà també al Baix Camp i al Priorat. Des de Salut s’insisteix en la necessitat de realitzar aquest tipus de prova per prevenir el càncer més mortal.”

Entra el “kefe” per la porta, avui està de guàrdia… “Ep, has vist això?” mentre li ensenyo la pàgina del diari… “És ben trist que els professionals siguem els últims de saber-ho, no trobes?”

Setmanes després d’aquest fet, encara no se’ns ha comunicat res als metges que treballem a la Primària… i si s’ha fet, a mi no m’ha arribat.

No sé qui aplica el programa; si es cita el pacient per carta o si cal sol·licitar el test de cribatge de forma oportunista a la consulta. Tot i que els intueixo, tampoc tinc clars els criteris d’inclusió ni exclusió del programa: a quina edat s’inicia, quan s’acaba, si cal tenir en compte els antecedents familiars per modificar l’edat d’inici….

Tinc la sensació de ser l’últim mico, i el més important: que falla quelcom… Comunicació?, podeu pensar… No home no!!! Si ho porta un diari i surt per la televisió… com ha de fallar la comunicació?

 

Anuncis

Deixa un comentari

