Sóc una privilegiada

Avui m’ha trucat un company metge per demanar-me que visiti una pacient  que porta un DEA incorporat,  volia que revisés el seu estat vacunal. No tenia hora per a mi avui, però la faig passar entre visita i visita. Ve acompanyada del seu marit. Són joves, aproximadament 40 anys. Tenen una filla en comú i cadascú un fill d’una altra relació. Feia unes setmanes que vaig veure a aquesta dona pel passadís del CAP i ens van saludar, tot comentant-li que la veia molt guapa, ja que és una dona que generalment no s’arregla gaire ni cuida massa el seu aspecte i aquell dia estava realment amb una llum especial.

Bé, entren a la consulta i noto alguna cosa estranya. Reviso les vacunes i pregunto com estan i contesten amb un  “no massa bé”. I aquí comença la meva escolta. En uns minuts d’entrevista comencen a revelar-me els seus problemes de parella i la situació que estan vivint. Ell plora i diu que l’estima moltíssim i que vol lluitar per ella i el seu matrimoni. Ella calla i escolta. Estan patint. Necessitem temps perquè puguin explicar tot el que els està passant i el que estan vivint. Poc a poc van explicant les seves preocupacions, sentiments, problemes. Tenen una crisi de parella, s’estan replantejant la seva convivència i ella vol separar-se.

Els ofereixo ajuda i seguiment en les decisions que valorin que han de prendre. Ho accepten i quedem de nou en 15 dies.

Ha estat un buidatge emocional de tots dos. I m’han fet partícip d’això. Han compartit amb mi tota la misèria del moment que viuen. És un luxe la confiança que m’han dipositat. Quina trobada.

Hem estat 30 minuts i només he registrat al MEAP:

M: Revisió estat vacunal

E: Vacunes correctes

Explica conflictes de parella

P: Escolta i relació d’ajuda

La riquesa de les nostres consultes no tenen preu. Això que m’ha passat avui no entra en els objectius ni es mesura de cap manera. Només ho valoro jo i els meus pacients.

Anuncis

Deixa un comentari

