Desigualtats amb el mateix codi postal. No m’hi acostumo.

És molta la gent i diversa, són molts els motius i diversos els que els porten  fins a la consulta.

Estic acostumada a gent de tota mena, m´agrada aquesta diversitat que m´ofereix el lloc on treballo. Al que no m´acostumo, el que no m´agrada, és que cada vegada veig més desigualtats en salut, desigualtats enfront les quals em sento impotent i m´indigno.

A la sala d’espera s´esperen igual de pacients el Sr. Ricard i la Sra. Montserrat.

Però en entrar a la consulta, el Sr Ricard em confessa que no va anar a la consulta del traumatòleg per posar-se la tan esperada pròtesi de maluc, perquè no es podia pagar el que val el bitllet d’autobús a l´hospital.

La Sra. Montserrat, que entra després d’ell, ve amb una carpeta plena de CD de RNM de totes les parts del cos que en algun moment li han fet mal, fetes a un centre privat i que aprofito per dir, que a la meva opinió, no li calia cap de les proves que aportava.

Què tenen en comú ?…  Han compartit banc i un temps a la sala d’espera, i que tenen la sort o la dissort que sóc la seva metgessa de família, que intento oferir el millor que puc a cada un, impotent enfront la manca de recursos del Sr. Ricard i indignada per  l´excés de medicalització de la vida de la Sra. Montserrat.

Espero no acostumar-m’hi mai.

Anuncis

One thought on “Desigualtats amb el mateix codi postal. No m’hi acostumo.

  1. Retroenllaç: Els Diaris de trinxera fan visible l'atenció primària de salut

Deixa un comentari

