Qui controla la qualitat de l’atenció a les urgències dels hospitals?

Ve en Joan a buscar la baixa laboral.Ahir va ser atès a urgències del nostre hospital de referència.

Llegeixo l’informe i no entenc res…

Diagnòstic: orquiepididimitis (li han fet una ecografia). Tractament: doxiciclina (7 dies). Proves demanades pendents: urocultiu

En Joan té 38 anys i parella estable.

Com que no em quadra el tractament, pregunto: “Joan, has tingut una relació sexual sense protecció amb alguna persona poc coneguda?” “No”, em diu sorprès. “Si vaig anar a urgències amb la meva parella… De fet, allà ni m’ho van ni preguntar això”.

“Et van fer un frotis de la uretra?”

“No, només em van recollir orina”.

“Et van posar alguna injecció”

“No, cap”.

Si diagnostiques una orquiepididimitis i sospites que és una malaltia de transmissió sexual, has de tractar la clamídia (amb doxiciclina, que és allò que li han prescrit a urgències) i el gonococ (amb ceftriaxona injectable, que no li han administrat a l’hospital).

A més, caldria fer un frotis uretral, no només un urocultiu que… Com era molt probable, és negatiu.

Si diagnostiques una orquiepididimitis i sospites que no és una malaltia de transmissió sexual (com probablement és el cas d’en Joan) el tractament no és, en cap cas, la doxiciclina…

No és tan difícil… És que no segueixen cap protocol?

Anuncis

Deixa un comentari

