Sóc una infermera del món rural

He estat treballant durant molt anys en un poblet petit de muntanya. Allà va començar el meu camí de l’Atenció primària, després de temps treballant a l’hospital.

Un dels meus primers pacients d’aquell poble, va ser un noi jove amb una diabetis. Durant molts anys el vaig anar atenent per diferents motius. Vam establir una relació de confiança important.

Per motius familiars vaig traslladar-me a treballar a un poble una mica més gran a prop. I al cap del temps, apareix al meu “cupo” de nou aquesta persona com a pacient meu,  casat i amb un fill.  Poc a poc en el seguiment d’aquesta persona vaig anar veient com el seu estat s’anava deteriorant i desestabilitzant fonamentalment pel consum d’alcohol entre d’altres. Es va separar de la dona. Li van donar una invalidesa. A vegades apareixia pel CAP en pèssimes condicions.

Aquest any li van diagnosticar una neoformació al pàncrees. Ell no va voler fer tractament. Venia un cop per setmana perquè estava preocupat per la pèrdua de pes i em demanava que el pesés, però el que volia era parlar i comunicar com es trobava emocionalment i psíquicament. M’explicava coses del seu fill, coses que l’amoïnaven, que no podria veure molt més temps al seu fill.

Un dia va venir dient que venia a acomiadar-se, que s’adonava que no podia viure sol i que s’anava a viure amb els pares al poble del costat, que allà es donaria d’alta amb un metge i una infermera, i em demanava que li digués el nom d’alguna infermera per demanar-la. Li vaig dir que no estava disposada a deixar marxar a un pacient que m’havia donat tanta feina, que si calia aniria a casa dels pares ( 5 Km) a fer-li el seguiment en aquests moments. I ens vam abraçar i vam plorar plegats. Em va agrair totes les meves atencions i jo li vaig agrair la confiança de compartir amb mi la seva vida. Bé, ja no hi és.

Anuncis

Deixa un comentari

