Contrastos

En Manel, amb visita programada de 10 minuts per al seguiment de la seva malaltia en fase molt evolucionada, pregunta, com qui no vol la cosa, què cal fer pel tema del “testament vital”…

Respiro a fons i m’assec còmodament. És obvi que els 10 minuts de programació quedaran greument superats per les circumstàncies…

Pregunto quines són les seves expectatives; pregunto si n’ha parlat amb la família; explico “la normativa”; enregistro a la història clínica (on puc… no hi ha lloc on enregistrar voluntats anticipades) quines són les voluntats d’en Manel.

Explico que l’administrativa li proporcionarà la informació “oficial” del Departament de Salut… en Manel no té internet, li hem de donar nosaltres tota la documentació… Sort que la nostra administrativa té el tema per la mà!

En una visita programada estàndard de 10 minuts hem de parlar de com en Manel vol afrontar la seva mort; com ha de “legalitzar” la seva voluntat; com fer participar a la seva família… A més de valorar el seu estat físic, d’evolució de la seva malaltia i quin ha de ser el seu tractament.

Mentre en Manel és a la consulta apareix al taulell un noi jove demanant visita “d’urgències” perquè està molt refredat… L’administrativa li explica que el metge té l’agenda plena (va endarrerit i hi ha persones amb visita programada que s’esperen) i que l’atendrà la infermera per valorar la prioritat de la seva demanda.

No hi està d’acord. Ens posa una reclamació.

Anuncis

2 thoughts on “Contrastos

  1. Ai… com em sona tot això, ho pateixes tu i ho patim les/els administratius/ves. Doncs jo al Sr,. Manel li diria que demani al taulell la informació que allà ho tenen per la mà, i un altre dia amb calma em demana cita i ho deixem tot ben plasmat a l’HC.
    El pacient de la reclamació pot possar la reclamació, però li hem de dir que el protocol està establert així i qui determinarà si realment és urgent o pot esperar, serà un professional. Per cert la reclamació a qui li possen?? Ja m’estic imaginant que a l’administrativa oi ??
    Com m’agrada el teu blog DIARIS DE TRINXERA…. fa poquet que t’he descobert i m’agrada seguir-te… !!!

  2. Es contesta la reclamació i s’adjunta un full informatiu per a pacients on diu el que cal fer quan tens un refredat . S’informa al pacient de la meravellosa funció de la infermeria de primària i s’investiga pequè ha rebutjat la seva visita . És recorda al pacient que la priorització de la urgència no depèn d’ell. El Manel marxa ben atés i el metge i la infermera continuen la seva complicada labor d’atendre persones amb un temps i recursos limitats . Probablement el refredat és cura i s’ha acabat la història. Un refredat no és una malaltia. És un refredat.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s