Expectatives…

Molt enfadat, en Jaume m’explica que va venir al consultori (sense visita programada) perquè estava refredat. Tenia tos. No febre, ni ofec, ni signes d’alarma.

 Indignat, m’explica que l’administratiu del taulell li va dir que teníem l’agenda plena i que no hi havia ningú que el pogués visitar “d’urgència” per un refredat.

 Al consultori som tres: l’administrativa, la infermera i el metge… Tots amb les agendes plenes…

 En Jaume, abans de jubilar-se, vivia a ciutat… On hi ha centres que tenen com a funció atendre “urgències” (en realitat, atenen persones que, per diferents motius, no han programat visita). En Jaume està “acostumat” a tenir accés a aquest tipus de servei.

 Però en un poble de 3 mil habitants, només hi ha un metge i un infermer per atendre totes les demandes. Les programades i les no programades. Urgències i emergències. Les persones que, com en Jaume, venen “d’urgències”, s’han d’atendre en temps programat per altres persones.

 En Jaume, amb la seva demanda, pretén prendre-li el temps de metge-infermer que té reservat un conciutadà. Això pot estar justificat si en Jaume té una emergència (problema de salut en què s’hi juga la vida). Però… per un refredat?

 En Jaume, i els ciutadans en general, haurien de tocar de peus a terra i ajustar les seves expectatives a la realitat de capacitat de resposta dels serveis sanitaris públics.

 I, sobretot, haurien de ser molt conscients que el temps que els professionals dediquem a atendre la seva “urgència” es treu del temps d’atenció a un altre ciutadà que potser té un problema de salut més greu i/o prioritari.

Anuncis

3 thoughts on “Expectatives…

  1. Sí.. això és un reclam recurrent que tenim el personal sanitari i administratiu. Penso que definitivament hem de fer un treballet amb certs pacients i en general fer a la població “MES SANA I MÉS SAVIA” com deia un metge que ara fa d’assesor pels centres. Però és cert, es així. Recordeu-li el 061 Catsalut Respon, igual el pot desengoixar.
    Una salutació
    Present

  2. Pot ser la culpa no es del pacient que es troba malament i reclama ser atés el mateix dia, pot ser la culpa es del sistema que per una població de 3000 habitants hi ha només 1 metge i 1 infermera…

  3. Avui he anat al metge per un refredat. he anat d’urgències. I m’han atés (una infermera, no un metge). Ja ho sé que no em moriré d’un refredat, però si demano visita amb el meu metge me la programen per dimecres vinent.

    Ja procuro no anar-hi al metge a la sanitat pública. Per això pago una mutua privada a més de pagar la sanitat pública (que no és gratuita).

    Potser demanar que t’atenguin quan hi vas son tenir expectatives massa altes.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s