Urgències

En Pere torna a venir “d’urgències” (és a dir, sense visita programada…).

Fa uns dies va venir, també “d’urgències”, per unes taques a la pell que tenia feia setmanes. Se’l va atendre i es va prescriure un tractament per 3 setmanes que… segons explica a l’administratiu del taulell, només ha fet dues vegades… perquè “se li posa la pell vermella”…

No ha programat una visita per consultar aquest problema. Simplement, ha deixat de fer el tractament. I torna a venir “d’urgències”, per les mateixes taques.

Podria haver programat la consulta per internet. Per telèfon. Tenim visites disponibles en 24-48 hores. Però  no ho ha fet.

L’infermer que valora les consultes que no tenen visita programada, l’atén i valora que el seu “problema” no és una urgència… pot programar una consulta ordinària pel metge. En Pere no accepta la seva valoració. Vol que el visiti el metge ara mateix i que li demani consulta amb el dermatòleg. Es posa verbalment agressiu.

El visita el metge que atén “urgències”. Valora que el seu problema de salut ni és “urgent”, ni cal consultar al dermatòleg… Que ha de fer el tractament indicat, modificant la pauta.

En Pere surt de la consulta enfadat i escridassa l’administratiu del taulell.

En Pere ha vingut “d’urgències” (per segona vegada, per unes taques a la pell) i se l’ha atès. No ha fet el tractament indicat, no ha programat visita, i ha tornat a venir “d’urgències” i se l’ha atès… I se’n va descontent i cridant.

Aquest és un perfil de persona que sol posar-nos una reclamació. Algú que no es pren la molèstia de programar-se visita. Que no fa el tractament recomanat. Que creu que els seus problemes de salut són sempre urgents i prioritaris i que passen per davant de les persones que tenen visita programada.

Hem de reforçar el comportament d’aquestes persones atenent-los de manera “urgent”?

Anuncis

2 thoughts on “Urgències

  1. Jo penso que desde l’administratiu fins al metge que li atèn han de fer “cultureta” del consum sanitari. I com a administrativa sanitaria us diré que normalment aquests tipus de pacients es creixen nmés amb nosaltres perquè som qui frenem l’accès…Es una tasca de tot el personal sanitari frenar això.. entenc que amb determinats pacients no hi serà possible, per la qual cosa deixar que possi la reclamació que vulgui perquè no té cap mena de “pes”. Una salutació.
    Present

    • I want to express my love for your generosity supporting men who have the need for guidance on that content. Your very own dedication to passing the solution all through ended up being definitely interesting and have continuously helped preoassifnols like me to reach their goals. Your insightful instruction can mean a great deal a person like me and especially to my colleagues. Thank you; from all of us.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s