Converses d´alt voltatge

El Sr. Bernat em visitava sovint, acompanyant la seva mare. Té  68 anys i des que es va jubilar la cuidava amb paciència, li dedicava tot el seu temps. Ara que ella ja va morir, ell viu sol.

En Bernat entra a la consulta i em posa en situació de “jaque”.

És un home culte, esvelt, ben vestit, elegant. Ha viscut bé i se li nota. Està sa. Ha treballat molt. Té 2 exdones, 2 fills i 2 nets. Però  em comenta que ja no hi pinta res, aquí.

M´explica que ja ha viscut la seva vida, que l´ha gaudit profundament.  Ha fet tot el que ha volgut fer. I ara, el que ve ja no li interessa. No vol viure aquesta darrera etapa; voldria parar el comptaquilòmetres ara mateix.

M´ho diu tan tranquil, amb la calma de qui pensa bé el que fa i té la raó. Però és aquí, explicant el que vol fer i jo m´ho prenc com un avís, com un últim intent de salvar-se.

No està ansiós ni deprimit. No està amargat. No està desesperat  i ni tan sols diria que està trist.

Apel·lo als seus fills i nets, però tot i que se’ls estima, no ha estat un home familiar i té uns vincles ocasionals que ja li estan bé.

Apel·lo al voluntariat. Apel·lo a les webs per conèixer noves parelles. Apel·lo  als viatges, a les manualitats, a la lectura?

Sembla que m´agraeix l´esforç amb la mirada, s´adona que jo ho estic passant pitjor que ell en aquesta visita….”Com et puc ajudar?” Només em mira i puja les espatlles lleugerament. Somriu.

Marxa com ha entrat: sense pastilles, sense una derivació a salut mental…Només una invitació meva perquè seguim parlant un altre dia…

Miro la porta amb neguit per no haver fet, no haver dit….aiiiii!!!  Als  2 segons  entra l´Aurora: “ em fa mal tot el cos doctora, i em marejo molt, sap?”

Anuncis

Deixa un comentari

