Treballar amb incertesa

En Pere va venir a la consulta, després de les meves vacances. Control de tensió, posava al motiu de visita.

Tot col·locant el manegot, pregunto: com va, el mal d’espatlla?

Des de fa 5 mesos que anem tractant una dorsàlgia. Primer, feia mal amb els moviments, molt semblant a altres vegades, durant anys. Però fa un mes, va canviar. Feia mal a la nit, i per molt que toquéssim, el dolor era constant, no canviava. Es va demanar una analítica, que era normal.

En Pere, en mira, no contesta. És la seva dona, qui ho fa: Doncs, li segueix fent mal. I es queixa. Hem estat de vacances i s’ha queixat diverses vegades que es trobava malament. I té suors.

El Pere abaixa la mirada. I jo començo a preguntar-me si se m’ha passat quelcom.

Repasso la historia mentalment, diverses vegades. L’exploro de dalt a baix. Això són acropàquies?. Demano un TAC de tòrax. I surten de la consulta.

Malgrat demanar-lo preferent, trigaran 17 dies. I mentre passen aquests dies, m’angoixo.. Hi hauria d’haver pensat abans. Repasso cada pas que he donat. A casa, m’ho noten.

Què et passa? – Em pregunten.

Tinc un pacient a la consulta… – contesto.

Potser m’angoixo massa. Em passa la gana, tinc un dolor a l’estómac, i en dues setmanes, he perdut un parell de quilos. Tinc present el nom del pacient i el dia de la prova en tot moment.

I per fi arriba l’informe. Normal. Bé. Tot i així, continuarem investigant. M’alleujo una mica, tant per al Pere com per a mi mateixa.

Però arriba en Carles, de 75 anys. No li ha passat el mareig de fa dos setmanes.

Semblava un vertigen… però començo a preguntar-me si se m’ha passat quelcom.

Anuncis

Deixa un comentari

