Ningú no és perfecte

De vegades, ens envien del laboratori clínic notes com: “no mostra”, “mostra insuficient”, “mostra hemolitzada”, “mostra incorrecta”. Quan hem volgut esbrinar quin és el problema, mai ens n’hem sortit. És com parlar amb una paret.

Sempre ens hem d’espavilar per resoldre la situació. Sovint, cal contactar amb el pacient i tornar a recollir la mostra. Queda implícita la idea que nosaltres, els de la primària, hem comés algun error. I que el laboratori és perfecte.

Avui ens arriba una nota sobre un frotis vaginal que diu: “no mostra”. Ostres! Un frotis vaginal no és una mostra que faci feliç de recollir a la pacient afectada. I és molt estrany enviar una petició sense mostra.

Com que estem segurs d’haver recollit correctament el frotis, mirem el contenidor que es fa servir per transportar les mostres al laboratori. I allà, en un raconet, està el tub de recollida de frotis vaginal. Al laboratori se’ls ha passat recollir-lo i processar-lo. Per tant, consta com “no mostra”. L’error el comptabilitzaran com “preanalític”, extern.

En els indicadors de qualitat constarà que al consultori “no hem recollit la mostra”. I els indicadors de qualitat del laboratori, seran perfectes. Rebrà la certificació ISO.

I nosaltres, si volem tenir un resultat de la prova en benefici de la pacient, hem de contactar amb ella, donar-li una explicació, tornar a fer i programar la petició, tornar a recollir la mostra.

I el laboratori seguirà convençut que ho fa tot perfecte. Per tant, no millorarà…

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s